måndag 8 mars 2010

Showgirl Saturday Supper


Lite bilder från lördagens middag som jag redan berättat om. Donnorna kom mellan 13 och 14, vi började med att öva på vårat gruppnummer, vi satte oss en stund för att äta lite råkost med en parmesandipp, recept nedan, när vi andra hade ätit klart så hade en liten dam somnat i soffan, hon var jätteförkyld. Vi andra pysslade åt henne eller jag hade mitt att göra men de andra sydde klart hennes behå och gjorde tassels, Lady F är en stjärna på att göra tofsar. Efter allt handarbete värmde jag upp soppan och rostade kikärtor och tog fram fetakrämen, stärkta av soppa övade vi lite till innan jag monterade pavlovan som åts medan vi sminkade, klädde på oss och trixade med håret.

PARMESANDIP
1½-2 dl nyriven parmesan
2 msk god olivolja
2 dl crème fraiche
1 dl turkisk yoghurt
salt
svartpeppar

1. Blanda parmesan med olivoljan och sedan yoghurten och crème fraichen, smaka av med salt och peppar.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Perfekt! Jag tänkte faktiskt fråga dig om receptet för den var grymt god :)
Den ska jag göra i helgen när jag o Sigge är home alone o ska ha film-marathon... (bra att det bara är måndag o jag redan har planerat min helg!!!)

Unknown sa...

Det är bra med framförhållning!!!