torsdag 12 februari 2009

P.S.

Glömde lite grejer, Rebecca lottade ut en chokladklubba på sin blogg, det var så jag kom på att jag hade recept på just chokladklubbor, så de som inte vann där kan göra egna. Djup inandning.

Och, en gång läste jag i någon sorts kvinnotidskrift om de kemiska substanser som är inblandade när man blir kär, väldigt intressant. När man är nykär så är hjärnaktiviteterna motsvariga de som sker vid en psykos, crazy in love, kär och galen, Tom Cruise i Oprahs soffa. Och det känner väl ingen igen? Man slutar äta, fattar konstiga beslut, tycker att alla kärlekslåtar verkar vettiga helt plötsligt och går runt med ett psykotiskt flin på läpparna. Namnet på ens offer blir ett heligt mantra. Jag har för mig att det stod om choklad i samma artikel. Choklad innehåller samma substanser som utsöndras vid förälskelse men vet ni hur mycket choklad man måste äta för att uppnå den känslan? 15 kg mjölkchoklad.... tall order. Det är nog omöjligt att få i sig 15 kg choklad utan att spy.

Inga kommentarer: