fredag 6 februari 2009

Tillbaka till framtiden

40-tal i all ära men idag vill jag blogga om 2000-talet. Här bredvid ser ni min fantastiskt spännande frukost, jag mår nämligen rätt illa, har haft nåt virus hela veckan och yoghurt med pumpakärnor är ungefär allt jag pallar stoppa i mig. I oerhört långsam takt ska tilläggas. Trots detta hyser jag hopp om att orka laga riktig mat senare idag. Men frukta inte, det blir ett recept från 1949! Purjolöksstuvad strömming, tyckte det kändes rätt mådärnt faktiskt och strömming är ju så billigt.

Vad ska jag laga idag då? Ja, jag vet faktiskt inte. Först drogs jag mot att snabbpickla spetskål, lök och vitlök med lite fänkålsfrön och det är ju gott men räcker det med stekt kycklingfilé till det? Eller så slänger jag i chili och ingefära och wokar lite grönsaker med kycklingen. Sen började jag tänka på Nigellas sallad med pumpa, feta och rödlök fast jag har ju ingen pumpa... Och nu är jag så otroligt sugen på Texas Chili, undrar hur Texas Chicken Chili skulle te sig?
Till råga på allt anar jag att en jävla migrän är i antågande, urk.

Inga kommentarer: