måndag 28 december 2009

Mellanmål

Man släcker törsten men mättar hungern? Säger man så? Nä, man stillar hungern, så heter det ju banne mig! Hur mellanmålar ni? Jag är generellt sätt rätt usel på att mellanmåla ordentligt, ergo min vansinnigt vackra kurviga kropp, det blir lätt skräpsaker eller så väntar jag tills jag är superduperhungrig och så blir det massa med härliga, snabba kolhydrater. När jag faktiskt äter bra mellanmål blir det den fantastiska kombon, frusna bär, kokosflingor, vaniljpulver, en näve mandlar med yoghurt, keso eller en blandning.

Fröken Dill skriver om att hålla hungern borta och här skriver Mikaela på Njutmaten om LCHF-tips och gott.

2 kommentarer:

Mikkan sa...

Grymt mellis, du verkar ju ha gott om idéer. Tusen tack för den fina länken! :)

Unknown sa...

Varsågod!